SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Megapanel z listopada: YouTube w górę, Facebook równo z WP

W listopadzie ub.r. YouTube’a odwiedziło ponad 650 tys. polskich internautów więcej niż miesiąc wcześniej. Natomiast Facebook pod względem liczby użytkowników w naszym kraju zbliżył się do serwisów WP i Orange.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w listopadzie ub.r. strony Google i Onetu odwiedziło po nieco ponad 50 tys. użytkowników więcej niż w październiku. Za to YouTube zyskał w Polsce w skali miesiąca 665 tys. real users, dzięki czemu wyprzedził strony Wirtualnej Polski i Orange, które zyskały ok. 55 tys. użytkowników. Z kolei Facebook miał ok. 540 tys. real users więcej niż we wrześniu i pod względem zasięgu zbliżył się do WP i Orange.

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 Grupa Google 17 558 941 92,11%  
2 Grupa Onet.pl 13 556 743 71,12% tak
3 youtube.com 12 968 238 68,03%  
4 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 380 758 64,95% tak
5 facebook.com 12 346 584 64,77%  
6 Grupa Gazeta.pl 11 915 735 62,51% tak
7 Grupa Allegro.pl 11 625 502 60,99% tak
8 Grupa Interia.pl 11 418 277 59,90% tak
9 Grupa Nk.pl 11 238 434 58,95%  
10 Grupa O2.pl 9 967 271 52,29% tak
11 Grupa Wikipedia 9 679 949 50,78%  
12 Grupa Polskapresse 5 491 813 28,81% tak
13 Grupa Next Infor 5 240 759 27,49% tak
14 Grupa GG Network 5 083 763 26,67% tak
15 Grupa Ringier Axel Springer 5 079 760 26,65% tak
16 Grupa Murator 4 946 024 25,95% tak
17 Grupa Microsoft 4 784 347 25,10%  
18 Grupa Money.pl 4 583 878 24,05% tak
19 Grupa Media Regionalne 4 287 865 22,49%  
20 Grupa TVN 4 179 900 21,93% tak


W dalszej części zestawienia nastąpiło sporo wzrostów odwiedzalności: strony Muratora zyskały przez miesiąc ok. 250 tys. real users, Gazeta.pl - ok. 210 tys., Ringier Axel Springer - ok. 170 tys., a TVN - ok. 120 tys. Ponad 250 tys. użytkowników więcej miały dobreprogramy.pl, a prawie 200 tys. więcej - filmweb.pl. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg 
1 Grupa Onet.pl 13 556 743 71,12%
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 380 758 64,95%
3 Grupa Gazeta.pl 11 915 735 62,51%
4 Grupa Allegro.pl 11 625 502 60,99%
5 Grupa Interia.pl 11 418 277 59,90%
6 Grupa O2.pl 9 967 271 52,29%
7 Grupa Polskapresse 5 491 813 28,81%
8 Grupa Next Infor 5 240 759 27,49%
9 Grupa GG Network 5 083 763 26,67%
10 Grupa Ringier Axel Springer 5 079 760 26,65%
11 Grupa Murator 4 946 024 25,95%
12 Grupa Money.pl 4 583 878 24,05%
13 Grupa TVN 4 179 900 21,93%
14 dobreprogramy.pl 4 112 764 21,57%
15 filmweb.pl 3 668 424 19,24%
16 Grupa Edipresse.pl 3 277 707 17,19%
17 tablica.pl 3 114 663 16,34%
18 Grupa Panorama Firm 2 968 175 15,57%
19 nokaut.pl 2 826 805 14,83%
20 Grupa G+J Polska 2 492 687 13,08%


Adres google.pl odwiedziło 170 tys. użytkowników więcej niż w październiku, a google.com - 50 tys. więcej. Wzrost odwiedzalnośći YouTube’a pozwolił mu awansować z czwartego na drugie miejsce. Więcej użytkowników niż miesiąc wcześniej - o ok. 180 tys. - miała też NK.pl. 

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 google.pl 17 001 663 89,19%  
2 youtube.com 12 968 238 68,03%  
3 onet.pl 12 551 437 65,84% tak
4 google.com 12 357 975 64,83%  
5 facebook.com 12 346 584 64,77%  
6 nk.pl 11 232 674 58,92%  
7 allegro.pl 10 875 679 57,05% tak
8 wp.pl 10 767 663 56,49% tak
9 wikipedia.org 9 581 872 50,26%  
10 gazeta.pl 8 366 127 43,89% tak
11 interia.pl 7 376 746 38,70% tak
12 chomikuj.pl 5 810 145 30,48% tak
13 blogspot.com 5 199 167 27,27%  
14 ceneo.pl 4 801 572 25,19% tak
15 zumi.pl 4 472 440 23,46% tak
16 wrzuta.pl 4 353 769 22,84% tak
17 blox.pl 4 223 113 22,15% tak
18 demotywatory.pl 4 175 307 21,90%  
19 o2.pl 4 125 845 21,64% tak
20 dobreprogramy.pl 4 112 764 21,57% tak


Strony Allegro zanotowały ponad 40 mln odsłon więcej niż w październiku, a strony WP i Orange - ok. 75 mln więcej. Serwisy Gazeta.pl zyskały w skali miesiąca ok. 55 mln odsłon i wyprzedziły witryny Interii które też osiągnęły wzrost, ale mniejszy. Za to na stronach Onetu wykonano nieznacznie mniej odsłon niż miesiąc wcześniej. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy (real users)
1 Grupa Allegro.pl 5 160 937 801 11 625 502
2 Grupa Onet.pl 2 911 670 570 13 556 743
3 Grupa Wirtualna Polska - Orange 2 366 051 385 12 380 758
4 Grupa Gazeta.pl 1 163 490 371 11 915 735
5 Grupa Interia.pl 1 138 207 446 11 418 277
6 Grupa O2.pl 1 012 197 711 9 967 271
7 tablica.pl 217 479 004 3 114 663
8 filmweb.pl 206 901 455 3 668 424
9 Grupa TVN 175 053 239 4 179 900
10 Grupa GG Network 138 432 244 5 083 763


Większość grup serwisów osiągnęła wzrosty średniego czasu spędzanego w nich przez użytkowników. W przypadku stron Allegro ten wzrost wyniósł prawie 20 minut, a w przypadku witryn Polskiego Radia - nieco ponad 20 minut. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users)
1 Grupa Onet.pl 76 192 497,95 05:37:13 13 556 743
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange 74 896 949,78 06:02:58 12 380 758
3 Grupa Allegro.pl 60 317 742,24 05:11:18 11 625 502
4 Grupa Interia.pl 44 874 648,83 03:55:48 11 418 277
5 Grupa O2.pl 28 195 224,84 02:49:44 9 967 271
6 Grupa Gazeta.pl 25 854 132,94 02:10:11 11 915 735
7 Grupa TVN 24 606 127,63 05:53:12 4 179 900
8 Grupa Murator 8 512 417,34 01:43:16 4 946 024
9 Grupa GG Network 8 194 242,66 01:36:43 5 083 763
10 Grupa Eurozet 5 213 167,76 07:31:35 692 645
11 Grupa Polskie Radio 4 193 658,40 04:03:51 1 031 875
12 Grupa Ling.pl 3 449 418,02 03:50:39 897 314
13 wyspagier.pl 2 743 350,62 01:48:24 1 518 525
14 tablica.pl 2 474 005,88 00:47:40 3 114 663
15 filmweb.pl 1 826 671,12 00:29:53 3 668 424
16 joemonster.org 1 818 353,98 01:20:05 1 362 261
17 Grupa Polskapresse 1 816 494,68 00:19:51 5 491 813
18 Grupa Targeo.pl 1 678 435,92 01:15:11 1 339 354
19 nokaut.pl 1 644 934,41 00:34:55 2 826 805
20 Grupa Money.pl 1 509 480,12 00:19:45 4 583 878


Gadu-Gadu miało ok. 185 tys. użytkowników mniej niż w październiku. Nieznaczne spadki zasięgu zanotowały też Skype, Winamp i Ipla, natomiast minimalny wzrost osiągnął Windows Media Player. 

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego*
lp. nazwa zasięg aktywne programy* audyt site-centric
1 Komunikator Gadu-Gadu 5 967 279 31,30% tak
2 Komunikator Skype 4 142 045 21,73%  
3 Windows Media Player 3 883 293 20,37%  
4 Winamp 1 805 442 9,47%  
5 Ipla 1 422 849 7,46%  
6 OpenFM 808 526 4,24%  
7 RealPlayer 501 074 2,63%  
8 Google Earth 483 323 2,54%  
9 VLC media player 354 546 1,86%  
10 Windows Live Messenger 296 071 1,55%  
11 Aplikacja Google Desktop 281 530 1,48%  
12 Komunikator Tlen.pl 265 495 1,39% tak
13 Komunikator AQQ 137 768 0,72%  
14 iTunes 136 631 0,72%  
15 BestPlayer 79 884 0,42%  
16 KMplayer 73 266 0,38%  
17 QuickTime 65 446 0,34%  
18 AIMP 54 571 0,29%  
19 FLV Player 50 323 0,26%  
20 Foobar2000 36 073 0,19%  


* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.
Liczebność próby: N= 13 961. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: Megapanel z listopada: YouTube w górę, Facebook równo z WP

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tusk i ACTA
Zamykam tę stronę z powodu roszczeń firmy Google, za bezprawne wykorzystanie logo YouTube, należącego do Google
0 0
odpowiedź